Skitsnack

Ibland blir jag sur faktiskt... Jag läste pa aftonbladet att det fanns en pedofil.bloggare som bloggade om hur han arbetade pa dagis och hur bra han madde med barnen osv, det aset....
Sen läser jag att nan rektor fran nan förskola som det heter nu för tiden, hade sagt att dem inte alls anställer vem som helst och har säkerhetsanordningar sa som att dem tar utdrag fran polisregistret..

OKEJ.
1. Dem tar faktiskt utdrag fran polisregistre. Utöver de sa verkar dem inte bry sig ett skit mera om personligheten.. Jag arbetade som vikarie pa flera olika dagis och jag störde mig väldigt väldigt ofta pa viss personal som inte verkade bry sig ett skit om barnen och som brydde sig mera om att inte äta leverbiff än att byta blöja pa en bäbis.. Och oftast var detta olika slags vikarier som hade fatt langtidsvik..
 
Sen saklart det är inte alltid sa lätt att veta vilka som är peddos eller inte lixom.. Jag fick mitt vikariejobb sama dag som jag ringde in och fragade princip.. Men jag tycker faktiskt att övrig personal som är utbildade förskolefröknar & rektorer borde ha störra uppgift att verkligen lära känna varandra och se till att man har nagorlunda koll pa alla anställda..

Barnen är framtiden och oskyldiga, Jag ska vill inte att mina barn ska ga pa dagis dem far bli passade hos mormor alternativt farmor när dem är pensionärer sa lär dem behöva en liten extra peng i fickan ;) Eller en bra dagmamma..

Jaja just my thoughts.. ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0