kommer du ihåg?

När du var 15 år?
Hmm anledningen att jag kom och tänka på det är att min lillebror fyllde 15 år
igår, och fick sin moppe. Tänk va sjukt ändå?
Häromveckan kollade jag på slumdog millionare.. Jag tycker alla borde se den filmen
överdrivet bra film asså, handlar om fattigdom, kärlek, rikedom, världen ja allt.
8 Oscars fick den också det säger en hel del.
Det är en sån stor skillnad att vara 15 år här och i till exempel i förorten i Bombay.




När jag själv var 15 så valde jag inte att få en moped, jag valde en resa istället med min
mamma och min kompis Hanna.
Men den perioden är härlig ändå på sitt sätt.  Tonårsperioden i Sverige är
Gothia discon, Göteborgskalaset och andra saker som man upptäcker med sigsjälv.
Själv så är jag på väg ifrån mina tonårsår, 20 år till sommaren. En del av en period kommer
slockna och aldrig mer komma tillbaka, sjukt ändå. "Detta var mina tonår", det är dem jag ska
berätta om sen till mina barn och barnbarn.

Tänk när mina barnbarn kommer säga "Kommer du ihåg när du var 15 år? Hur var det då?"
Jag säger bara om gud vill.. Ciaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0