i adore second hand.

Jag älskar second hand/vintage clothes.

Jag och Andres känner oss nu ganska hemmastadda i Zurich och vi har vara favorit butiker, Vi har en helt underbar Second hand butik där dem tar in kläder fran Paris och kläderna där är helt F A N T A S T I S K A!!

Tänk sa fantastiskt allting är i denna världen, sant som ligger pa gamla hyllor hosa andra, i säkerligen i flera ar ibland, kan komma till använding dagligen hos en annan?
Och dessutom är det en san uppfriskande känsla att köpa natt "nytt" fast ända gammalt och man gör oxa nytta för naturen, dessutom sa är matrialet fran varan second hand butik alltid i världsklass vilket gör att man är miljövän.

Tänkte demonstrera lite plagg som jag nyligen har köpt..


3 stycken sköna linnen


ett par vintage shorts fran versace


cool-nenne och retro byxdress summer 2009 + vita chill skor

 

2 solglasögon och andres läsglasögon



Okej jag vet att ni dreglar över min pokväns kropp men det är faktiskt tröjan som är tänkt att visas här först o främst, för tung o helt fantastisk underbar tröja, se detaljerna..


Okej. alltid när jag köper vintage klader sa undrar man hur har den personen som har använt dessa kläderna sett ut innan? Under vilken epok? Vad kombinera dem kläderna med?
Man kan säga att kläderna redan har en personlighet när man väl köper dem det är just de som gör dem sa intressanta pa nagot sätt..

Dessutom har dem en viss doft och viss slitning isom förstärker personligheten..
Redan i Sverige sa brukade jag alltid ga in pa raqtime som ligger vid kungsgatan och  checka vad dem hade fatt in, det som jag har kommit pa nu är att de är inte samma stora utbud av begagnade kläder i Sverige som det är till exempel i Zurich.

Tänk att i den second hand butiken som vi handlar är det näst intill bara franska klädervoch itlainska, som alla vet är huvudpunkterna i modevärlden.
Jag tar efter ett par helt fantastiska stiliga shorts med bra kvalite som kanske en stilig dam har använt innan, som hon en gang har köpt i en av dem mest exklusiva butikerna i Paris.
Det är sa jävla fascinerande att det inte är sant.

Man kan ocksa säga att det är ocksa en slags livsstil med vintage clothes  för jag ser själv pa folket som just köper mycket second hand kläder, dem har en helt fantastisk stil och intressanta  blandingar och kombinationer. Jag skrattar just nu at sa kallade modebloggare som tror att dem har arets modeshow pa sin blogg med uppvisning av h&m och Zara klader och ibland slar dem till hart och köper en diesel tröja eller ett par marc jacobs skor kankse..
En modevetare borde kunna se vintage sma butiker inte dessa stora kormisiella företagen som näst intill alla vet och anvander.

Men det är bara lite tankar...
Oki god natt :)
Ps. Det var sjukt varmt här idag och jag är soooolbränd.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0